CEO Peter de Boer van het bedrijf: “In de toekomst zou mestproductie wel eens belangrijker kunnen zijn dan melkproductie.”

Achter de cijfers schuilt een strategie die zuivel combineert met compostering, groene energie en een circulaire landbouw die gericht is op het omzetten van afval in grondstoffen.

De DN Agrar Group werd in 2008 als familiebedrijf opgericht door de Nederlander Jan Gijsbertus de Boer. Sindsdien is de groep snel gegroeid en omvat inmiddels vijf grote landbouwbedrijven, ruim 16.000 stuks vee en een jaarlijkse productie van 70 miljoen liter melk.

Volgens vertegenwoordigers van het bedrijf is DN Agrar daarmee de grootste particuliere koemelkproducent van Europa geworden. 75% van de productie gaat naar de Franse gigant Lactalis. De doelstellingen van de groep zijn ambitieuzer, want de Nederlandse ondernemers die de onderneming ontwikkelen, hebben zich ten doel gesteld om in 2030 tussen de 150 en 200 miljoen liter per jaar te produceren. Dit alles binnen een geïntegreerd bedrijfsmodel, met vier pijlers: melk, plantaardige landbouw, compostering en groene energie.

DN Agrar rapporteerde een omzet van circa 101 miljoen lei voor de eerste helft van 2025, een stijging van 22% ten opzichte van dezelfde periode in 2024, en een nettowinst van 27 miljoen lei, (”Casa Buna” foto G.de Boer DN Agrar) bijna een verdubbeling (+80%). Over heel 2024 behaalde het bedrijf een geconsolideerde omzet van circa 176 miljoen lei en een nettowinst van 32 miljoen lei. Op de effectenbeurs (AeRO) heeft DN Agrar een marktkapitalisatie van bijna 460 miljoen lei (circa € 90-100 miljoen), waarbij de aandelen van het bedrijf recentelijk werden verhandeld rond de drempel van 2,9 lei/aandeel. Helaas is de ruimte in deze nieuwsbrief te beperkt om de veelomvattende activiteiten te beschrijven. Het zou een boek waard zijn en zou het bekende boek “Hoe God verdween uit Jorwerd”van Geert Mak evenaren.Als een vergelijking van een agrarisch geslacht dat zich aanpast aan een nieuwe omgeving en omstandigheden.