Hoewel onderhavig bericht is gebaseerd op het doorgaans betrouwbare Korea Economic Daily is er geen bevestiging van beide partijen die nog in onderhandeling zijn.Volgens betrouwbare bronnen zou over de prijs van de overname al overeenstemming zijn bereikt.
De Roemeense dochteronderneming van Deawoo Shipbuilding & Marine Engineering draagt de naam Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI) en ligt in Mangalia, circa 45 km ten zuiden van de havenstad Constanta.
Deze dochteronderneming is een joint venture van de Roemeense staat en Deawoo(repsectievelijk 51% en 49%). Voor Damen Shipyards Galati zal de directe ligging aan de Zwarte Zee perspectief kunnen bieden en uitschakeling van een belangrijke concurrent.
Het is algemeen bekend dat de moedermaatschappij Deawoo slecht draait en geld nodig heeft en de Roemeense werf geen cashcow is en als er geen koper zou zijn binnen een redelijke termijn is een eventueel faillissement zeker niet uitgesloten en dat laatste zal de Roemeense regering met alle middelen willen voorkomen denkend aan hoogwaardige werkgelegenheid, hun eigen deelname in de werf en de grote groep toeleveranciers. Het is te hopen dat er in het overnametraject geen lijken uit de kast komen we gaan er vanuit dat de lopende arbritagezaken zoals bijvoorbeeld tussen Deawoo en de Roemeense overheid worden opgelost.

De Roemeense Deawoo werf heeft sinds 1997 circa 127 olietankers en containers gebouwd, en meer dan 300 schepen gerepareerd. Het bedrijf heeft in 2016 een verlies van EUR 108 miljoen opgemaakt, in overeenstemming met de omzet van EUR 458 miljoen, volgens de officiële gegevens van het ministerie van Financiën. Het heeft ongeveer 2.400 medewerkers.
Op de achtergrond zal het voor Damen Shipyards ongetwijfeld een rol spelen dat de mega order van de Roemeense regering voor de bouw van 4 corvettes definitief aan hun wordt gegund.